2009. december 5., szombat

Férfi és Nő

A világon szinte minden általunk ismert dolog két ellentétes pólusra osztható. Valahogy a kezdetektől fogva az emberiség törekvése az, hogy az általa megismert dolgokat csoportosítsa, elválassza, megkülönböztesse. A pozitív erő nem létezhet az ellentéte, a negatív nélkül, a jó szükségszerű párja a rossz. Az aktív energia igényli a passzívat, a befogadót. Az ember sem létezhet kettéosztva, egysége a Férfi és a Nő egységességében teljesülhet be egyedül. Amikor évekkel ezelőtt először kóstolgattam a keleti filozófia alapelveit, ezek a valójában egyértelmű gondolatok nehezen értelmezhetőek voltak számomra. Nem tudtam őket befogadni, nem voltak részei a gondolatvilágomnak. De ahogy a személyiségem fejlődött, ahogy egyre többet tapasztaltam, egyszercsak letisztultak bennem a zavaros gondolatok és sokmindent megértettem.



A Kedvesem, aki tavaly novemberben lett az életem része, rengeteg dolgot világossá tett számomra. Általa teljesnek érzem magam, kiegészít engem és én kiegészítem őt, egymás nélkül életünk már elképzelhetetlen. Érzem azt a láthatatlan aranyfonalat, ami összeköt minket, és érzem a Szerelem mindennél nagyobb erejét és azt az ösztönt, ami mindig a két pólus egyesítése felé hajt minket, és nemcsak fizikai értelemben.

Amikor a Kedvesemet nézem, ahogy tevékenykedik, ahogy a terveit megvalósítja, ahogy változtat a környezetén, a környezetünkön, ahogy az életünket igyekszik az általa jónak ítélt irányba terelni, rájövök, hogy mit jelent az a filozófiai gondolat, hogy a Férfi az aktív erő, a pozitív pólus. És amikor ránézek a Szerelmemre, eszembe jut az a gondolat is hogy Isten a maga képére teremtette az embert. És boldogság önt el, ahogy ez a két alapvetés egyesül és megszületik bennem a felismerés. És be kell látnom, hogy oka van, hogy Nőnek születtem, és ha ez így történt, nem szabad ellenkeznem, vagy harcolnom ez ellen, és bár a társadalmunk igyekszik eltüntetni a Férfi és Nő különbségeit, igyekszik homogenizálni, vagy inkább semlegesíteni a különböző pólusait az embernek, mindig szem előtt kell tartanom ezt a tényt, hogy a passzív és az aktív energiák egymást kiegyenlítő rendje fennmaradhasson.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése